fredag 13 maj 2011

Vilket snask passar vem?

Fredag kväll och jag är irriterande sugen på godis. Kanske just för att jag inte har något godis alls hemma just nu. Fasen! Det fick mig att börja tänka på vilket favorit-snask de olika karaktärerna i Bleckmossen har. Här är mitt förslag:
Håkans favoritgodis – eller?

Emil – Lakritsbåtar.
Amir – Sur godissprej.
Siri – Mörk choklad med havssalt.
Håkan – Kryptoniter.
Amanda – Marshmallows.
Ivan – Polkagrisar.
Asal – Zoo.
Vincent – Hallonsnören.
Joen – Ferarribilar.
Cass – Tuggummi på tub.

Håller du med eller har du andra förslag? Skriv en kommentar!

13 kommentarer:

  1. haha, Joen har an av mina favorit godisar hihi.I<3Ferarribilar. Men min absoluta favvo är: Ferraribilar och Ahlgrensbilar Original och vinigummin.

    Men jag tycker det borde vara såhär:

    Emil-Ahlgrens bilar eller vinigummin.

    Amir-ja, surgodissprej passar honom, annars geléhallon, eller sådana små godishamburgare hihi.

    Siri-Henne passar det med mörk choklad(men med havssalt, finns det?).

    Håkan-Kryptoniter passar honom eller Risenta sesamkakor.

    Amanda-Marschmallows är ju solklart =D passar perfecto!.

    Ivan-han borde ha sockervadd!, hihi skulle vara roligt, men jag vet inte om sockervadd räknas, men om det inte gör det så då passar det med lakrits.

    Asal-ja zoo passar henne.

    Vincent-super dyra chokladpraliner annars kexchoklad kanske, men jag gissar på pralinerna.

    Joen-Ferraribilar passar super.

    Cass-Tuggummi på tub passar bra på henne.

    SvaraRadera
  2. Alex - Hallonbåtar :D

    SvaraRadera
  3. Eller kanske Surskallar :D

    SvaraRadera
  4. tycker allt passade jättebra =)

    SvaraRadera
  5. Hasse-Apelsin tryffel

    SvaraRadera
  6. HAHHAHAH!!! Hasse med Apelsin tryffel! Klockrent ju! (jag avskyr apeösin-tryffel så dom kan Hasse ally få för sig själv!)

    SvaraRadera
  7. Siri - Kinapuffar 8D

    SvaraRadera
  8. Emil – marsmallows
    Amir – mörkchoklad.
    Siri – tuggumi
    Håkan – lakrispipor
    Amanda – praliner
    Ivan – venne... Naturgodis?
    Asal – zooklubbor
    Vincent – läppar
    Joen – marabou
    Cass – kolabönor

    SvaraRadera
  9. Emil: klubbor
    Amir: kexchoklad med banansmak
    Siri: sura skallar
    Håkan: lakritsblandning
    Amanda: jättestora geleråttor! ;)
    Ivan: nån choklad med kaffesmak(om det finns)
    Asal: Zoogodis
    Vincent: Läppar
    Joen; Mormors löständer
    Cass: Venne... Ljus o mörkchokladblandning..?
    Alex: snören med jordgubbssmak
    Hasse: Apelsintryffel
    Sötskrutten(Amandashund;D): Hundchoklad

    SvaraRadera
  10. Emil:mjölkchoklad Amir:Center Siri:Kolabandrullar Håkan:Saltlakrits Ivan:Sheriffstjärnor Amanda:Pocky(med jordgubbssmak) Vincent:Praliner Asal:Geléhallon Cass:Polka Joen:Ferraribilar Helen:Gummibjörnar

    SvaraRadera
  11. Vincent och läppar är ju perfekt, då kan han låtsas att han kysser sig själv!

    SvaraRadera
  12. Asal ska väl ha: allt godis som finns... ;)

    SvaraRadera