torsdag 6 oktober 2011

Kp sexton kommer att vara riiiiktigt suuuper!!

Amanda... gråter i KP 16?!!
Varför? Läs och se efter själva...
Yes! ännu mer super än jag först trodde!
Igår kom det inte upp nåt blogg-inlägg och det beror på att Oskar och jag var å hälsade på hos KP! (Vi var även på Kartago, förlaget som ger ut boken om Bleckmossen!) Och medan vi var där berättade KP-Lukas om lite grejer som han har bestämt ska vara med i KP 16... och några av dem handlar om Bleckmossen. Ni får se när KP 16 kommer ut, hehe... Men jag lovar, det är VÄRSTA  BÄSTA grejerna.... (Kp 16 kommer ut nån gån runt 27 november...)

Vet ni vad jag kom att tänka på? Smeknamn! Våra favorit-figurer i Bleckmossen  har ju faktiskt inga smeknamn, egentligen. Visst, Amir mamma och pappa kallar honom för "Bubbagubba" och Hasse kallar Amanda för "Skruffatussan" men det är ju såna där löjliga smeknamn som föräldrar ibland ger sina barn. (Min pappa brukade kalla mig för Tortelinisen) Vad jag egentligen menar är såndär enkla smeknamn som kompisar ger varandra, som kan vara förkortningar av ens namn eller ord som i alla fall låter liiite liknande ens egna namn. Terese kan ju bli Tess, eller varför inte Tusse? Tussan? Tessan? Det finns ju massa olika kominationer att hitta på!
Men ingen av vårt Bleckmossen-gäng verkar ha några såna smeknamn.. Jag kan ju hålla med om att man brukar ge folk smeknamn för att dom har så långa namn, och att varken "Siri", "Emil" eller "Amir" är särskilt långa namn. "Håkan" är väl på gränsen, men "Amanda" borde deffinitivt ha ett smeknamn, eller hur?

Men vad...?


Manda? Mandy? Amy? Manda-panda?(det  är nog lite långt och jobbigt att ropa, haha)

Nån som har ett bättre förslag? Kankse till och med nån där ute som heter Amanda och har värsta grymma smeknamnet? Eller en kompis/kusin/mamma/nån som heter Amanda?

//Carromic

14 kommentarer:

  1. DumplingsMakesYouSmile6 oktober 2011 kl. 19:23

    Jag har en kompis som heter Amanda som jag brukar kalla för Mandan eller Mandis. Kanske nån av dom? ^^

    SvaraRadera
  2. Jag har en kusin som heter amanda. Hon kallas mandy.

    Ami, kan Amir kallas^^
    men nää, de har redan super bra namn

    SvaraRadera
  3. Mandisen kanske hihi ^.^

    SvaraRadera
  4. Tkr bara Amanda är bra

    SvaraRadera
  5. Min kompis som heter amanda kallar vi manda för det är typ lättare ;P

    SvaraRadera
  6. synd att amanda inte heter amilia för jag känner en som heter det och vi kallar henne mimmi XD hehe

    SvaraRadera
  7. Amanda kan kallas för Am (uttalas äm)

    SvaraRadera
  8. Manna, Ammie, Amppo? Min kompis kallas Amppo XD

    SvaraRadera
  9. vet en som kallas för Maddis^^

    SvaraRadera
  10. Jag har en kompis som kallar sig för Amis! Det är bra, snyggt och kort!

    SvaraRadera
  11. Mandis kanskeeee OWO

    SvaraRadera
  12. eh... kallas inte Emil för Räkan och Amir för Amigo av Håkan...?

    SvaraRadera
  13. (ahaha, här sitter jag och scrollar mig igenom bloggen för att se vad som hänt, och der det här inlägget, så varför inte lämna en kommentar, även om inlägget är gammalt...)

    Jag minns att jag för länge sedan gav Håkan smeknamnet Shin-chan (om Carromic kommer ihåg det, det var så länge sedan), eftersom min pappa också heter Håkan. Angående namnet Amanda så hade jag en kompis som hette det som jag kallade för Amai för att hålla isär henne och min kusin som heter samma sak. Ett sött smeknamn på en så söt tjej.<3 Själv heter jag Terese och har kallats Tezz, Tezzi, Tezzos och allt möljigt (hade ett låååångt ett som en vän kallade mig i högstadiet; BakaBouT-sanT-sprit). Och vissa smeknamn jag kallar mina vänner har inget att göra med deras namn alls. Som min vän Julia som kallas för Ren, och som jag kallar buchou eftersom hon haft likadan frisyr som Yukimura i Prince of Tennis och jag cosplayat Bunta därifrån. :3 Och min Blubb heter egentligen Lovisa. Not even the sky is the limit när det kommer till smeknamn~~~

    ....det blev långt. oops. ^^;;;

    SvaraRadera