tisdag 15 oktober 2013

Emil och tecknaskola som alla kan komma åt....

Emil, från KP 18 i år! en liten förhandstitt....
Ibland när jag ritar Emil så blir jag lite ledsen. Varför? Jamen, han råkar ju så ofta ut för sorgliga saker eller så sitter han där och saknar sin pappa som han inte vet vem det är, eller så är han ledsen över att hans mamma måste jobba så hårt och aldrig unnar sig nånting själv, eller så är han ledsen för att han känner sig ensam när Amir hela tiden springer iväg och dejtar tjejer och inte hänger med honom, eller så...

 *PUST*

Listan kan göras lång, eller hur? I KP 18 i år (som jag ritar just nu) så är han lite ledsen igen, lite olycklig men ändå... tja, han rodnar ju även så... hmmmm, spännande, eller hur?


Här är förresten ett brev som vi fick nyss och som jag skulle vilja svara på så alla ser:


Först så vill jag tacka för världens bästa serier.Jag verkligen älskar Bleckmossen boyz och undrar om ni kunde ha med en teckningsskola i KP.Det skulle vara roligt om det gick, för jag skulle vilja lära mig att teckna lika bra som ni. Jag gillar alla karaktärer men mest Siri.



Teckningskolor får vi många mail om! Vi hade en i KP förra året faktiskt, så det lär nog dröja ett tag innan Kp vill ha med en sån igen. MEN! Ni har tur, längst bak i extra-materialet i vårt nya samlingsalbum så finns det en tecknarskola (samma som var med i KP) som kanske kan hjälpa lite grann!


//Carromic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar