fredag 30 januari 2015

Nästa år fyller Bleckmossen 10 år!

Hej,
och oj vad länge sen det var jag skrev här. En ursäkt får vara att jag haft fullt upp med att skriva både på rymdäventyret som just nu pågår i följetongen och på en annan lite hemligare Bleckmossen-grej. Vi får se om det blir nåt. Men jag hoppas det.

Jag inser att Bleckmossen faktiskt fyller 10 år nästa år. Det första avsnittet publicerades i KP år 2006 (även om Carromic började teckna serien i början av 2007). Men alltså... Det måste ju firas på något sätt. Eller på flera sätt!? Vad tycker ni? Kommentera gärna!

/Oskar.

6 kommentarer:

  1. DET KAN FIRAS MED ATT EMIL ÄNTLIGEN VÄLJER VEM HAN VILL VARA IHOP MED!!!! XD *host* *host* Håkan!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad nu? :) (det är iallfall jag!!!!)

      Radera
  2. Grattis Carromic & Oskar! Fan vad stort! Älskar både Bleckmossen och Necropop. Det kan kanske firas med att ni avslöjar något stort i serien.

    SvaraRadera
  3. 10 år! Det var inte illa. :) Ibland så läser jag era serier via kp på nån bibbla. Tycker att ni tecknar så fint. Grattis till 10 års dagen med serien!

    http://finlandsgullet.wordpress.com/
    http://bibelgangget.blogspot.se/

    SvaraRadera
  4. Det är ju jättetufft! Grattis i förskott! :D
    Helt underbar serie ni gör. Upptäckte den sisådär 8 år efter alla andra men håller nu på att läsa ikapp mig i albumen. Hoppas ni fortsätter i minst tio år till! ^^
    Så himla himla bra att både Siri och Håkan blir speciella i Emils ögon, förresten. Det hade förmodligen inte hänt ens i KP för 20 år sedan, men i Sverige idag så går det, och det är briljant. Ni föregår med så enormt bra exempel. Tack för det! <3
    Nu inväntar jag med spänning del 2 av de samlade äventyren! ^____^

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt! Älskar bleckmossen! 3> ni kan jufira det med en ny tävling, tex rita emils pappa och så får man reda på det, jag har önskat framm tills nu att ivan är emils pappa men att han och helen ljugit.�� det får gärna bli så��... I såfall kan ni i alla fall ha en ny karaktär tävling...

    SvaraRadera